Nuffnang

Monday, January 16, 2012

BBQ with the 'A' family...

Well, A is for Apple.. B is for Blackberry... C is for.... err... Computer? Eh jap.. Belajar ABC pulak.. Mari kembali kepada topic sebenar..

Last Friday, I was invited to a BBQ dinner with his family on Saturday night(yesterday). Was really2 happy when he invited me over. Tapi.. adalah sangat segan as I really really tak biasa with this sort of things.. I mean.. With his family la... Huhu.. Sudah ku bilang dari dulu.. Ini lah yang saya takotkan dari dulu..

Suppose to come after Magrib. Pukul 8 saya call dia, and he asked me where I am. I jawab, "Kat rumah la".. Cuba berlawak yang agak 'lame' as I am so nervous. Huhu.. Saya tengah on the way. Sampai sana with 2 bottles of Aloe - his advice(TQ Dear), and grapes dah siap2 dalam tupperware. Haha. Agak sengal I know.

Everyone is there already when I get there. Err, I mean, Miza's fiance arrived there already. His family members of course la. Rumah mereka. Takkan la nak lambat untuk event kat rumah sendiri kan? Well, I am nervous. Dunno what to say and feel and all. Dia pulak busy being a 'big brother' to the family. Sibuk bakar ayam, daging and the seafoods. Tapikan, mereka tidak tahu saya know saya allergic to prawns and crabs. Hehe.. Takpe la. info tak penting pun.

My impression of them are all good ones of course. Need to say more? Siblings baik2 belaka. Azam is polite. Azim is cool. Azmi and Azli.. Hehs.. Dah besar rupanya mereka. Last time I saw them was many many years ago. Miza is lemah lembut. Great girl. Uncle and Auntie? No need to say la. Mereka adalah nice. When its quiet, mereka akan bukak topic about this or that.

They travelled a lot dari dulu. Watched video time mereka ntah di mana. So very nice because they have the opportunity to travel all over the world. Hish.. so jealous. Tapi what is nicer is, they capture the moment in video camera. Sometimes we don't remember much of our childhood memories. But hey, they will always do because they have it recorded. Best okeh..

How was the food? It was plenty and marvelous. Ada daging, ayam, ketam, udang, sotong, pari, kerang, ada few species of ikan yang saya tak sure(huhu ampun.. saya memang fail bab2 ni), egg tart, limau dan anggur, nasi goreng, potato bakar and salad. Didn't eat the nasi goreng sebab busy eating other food. Nanti kenyang sangat pulak. If saya menjadi kurang segan, maybe saya yang akan duduk bakar makanan.. Banyak kot makanan. The boys didn't eat that much. After the eating, mereka busy watching badminton kat dalam. Including him. Haaaish. Tinggalkan saya sorang2 kat luar.

Saya pulak.. Saya akan sangat passive if saya segan... or with siapa2 yang saya tidak biasa. Tapi bile saya tidak malu, semua benda akan keluar. Cerita itu dan ini. Lawak2 yang sengal. Hish.. yes I know. Saya bukan calon menantu yang baik.. Banyak benda yang masih kurang dan kena improve.. Tapi, saya rasa, at least saya tidak berpura2.. It takes time kot. Huhu. Insya Allah suatu hari nanti akan okay..

Apa lagi nak cakap? Lepas makan is kemas2.. Comment beliau adalah saya perlu lagi agressive untuk menolong here and there. Hurms. Baiklah. Then.. I got this negative comment.
Aju ****** nampak, dah berisi sikit... Betul egh?

Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Nak menangis dengar. Tapi saya jawab..
Haah.. Dah gemok banyak dah.. Sebab duduk office aje. Depan computer. T_____T

Malu okeh? Ini satu tamparan buat saya.. Baiklah saya akan bersenam selepas ini.. Memang kena kurus pun. Sampai bulan 6, dah kena loose that much of kilos. Haaaaaaish..

Anyway, saya sudah mahu berehat. Today penat shopping and also berdating. Saya jumpa Hana Tajima, and also Maria Elena. Later I post la kot pasal itu..

Okay la. Have a great day you olls. Esok kerja. Malas nye saya...

 

p/s+

This is what I say on my way back from their house...
"Auntie and Uncle,

Thank you for raising him well. Saya sangat bertuah sebab dapat seorang yang dibesarkan dengan baik."

 

My Dear you,

"I am the owner of this car =)" So cute.. Hihi.. Memang sengal dari kecik rupenya. Haha

Thank you again for everything. I will try my best to blend in. To be a good person, so that I can take care of you. Heart you much..

Nite2.. Sweet dreams..